Descrizione Lavoro
JLL empowers you to shape a brighter way.
Our people at JLL and JLL Technologies are shaping the future of real estate for a better world by combining world class services advisory and technology for our clients. We are committed to hiring the best most talented people and empowering them to thrive grow meaningful careers and to find a place where they belong. Whether you’ve got deep experience in commercial real estate skilled trades or technology or you’re looking to apply your relevant experience to a new industry join our team as we help shape a brighter way forward.
Informazioni su Tétris
Tétris è una società affiliata interamente controllata da JLL una società Fortune 500. In qualità di azienda leader di design & build Tétris progetta e costruisce spazi dinamici che ispirano le persone a pensare meglio lavorare meglio e vivere meglio. Con un team globale di professionisti delli ingegneria, dell’architettura e del design Tétris è in grado di offrire una gamma completa di servizi per soddisfare le esigenze della clientela dalla progettazione alla costruzione e alla selezione degli arredi (FF&E). A livello globale dalla sua creazione nel 2003 la azienda si è affermata in 18 paesi e tre continenti con un team di oltre 820 persone dislocate in 35 sedi. Per maggiori informazioni visitare
Descrizione del ruolo
La persona selezionata per il ruolo di Construction Manager riportando direttamente al management aziendale sarà responsabile di tutte le azioni strategiche e operative che portino il progetto alla conclusione nel rispetto dei tempi e del budget.
Dotata di forte autonomia operativa dovrà avere esperienza nella gestione della progettazione del cantiere, dei costi, del cronoprogramma e del coordinamento di team. Capace di gestire l’intero ciclo di vita del progetto metterà in atto i processi e i metodi per guidare il team i consulenti e i subappaltatori soprattutto in progetti tecnicamente complessi monitorando gli elementi del percorso critico e comunicando tempestivamente alla leadership potenziali rischi e ritardi.
Avendo una funzione di responsabilità in termini di budget e margine dovrà possedere competenze specialistiche in tema di costi di costruzione incluse stime, valutazione delle offerte dei subappaltatori, monitoraggio dei costi di cantiere, acquisti diretti, verifica dei SAL attivi e passivi, value engineering, cashflow e forecast mensili.
Riporterà al management per la verifica delle gare di appalto e per la verifica tecnico-commerciale dei contratti. Si farà promotore delle azioni necessarie a ottimizzare il lavoro del team per integrare e rendere trasversali le azioni di ciascuna disciplina.
Sarà il punto di riferimento e la figura responsabile dell’andamento del progetto sia per l’azienda che per la clientela.
Responsabilità principali
Punto di riferimento del progetto per il management aziendale
Gestione rapporti con la clientela e i consulenti (PM designer DL CSE)
Coordinamento team multidisciplinari (progettazione pianificazione construction / site management)
Gestione dell’intero ciclo di vita del progetto
Supporto al dipartimento legale per verifica e negoziazione contratti
Monitoraggio andamento finanziario della commessa : controllo costi e margini con relative azioni preventive o correttive
Redazione cashflow e forecast dei costi
Valutazione offerte dei subappaltatori e responsabilità del margine della commessa
Approvazione fatture e pianificazione degli acquisti
Definizione strategie cronoprogramma e impostazione cantiere
Selezione subappaltatori e gestione della reportistica
Competenze e requisiti
Piena autonomia nella pianificazione e gestione delle commesse
Eccellenti capacità di leadership e coordinamento di team multidisciplinari composti da professionisti del design e tecnici di cantiere
Programmazione e controllo delle attività tecniche e delle risorse necessarie per garantire la produzione pianificata
Capacità negoziali e di problem-solving
Conoscenza approfondita ed esperienza nel settore delle costruzioni
Forte attitudine a lavorare in ambienti multidisciplinari e internazionali
Predisposizione al miglioramento continuo e sviluppo di processi aziendali
Laurea in Ingegneria o Architettura
Buona conoscenza della lingua inglese parlata e scritta
Competenza nell’utilizzo di Office e MS Project
About Tétris
Tétris is a wholly-owned affiliate of JLL a Fortune 500 company. As a leading design & build company Tétris designs and builds dynamic spaces that inspire people to think better work better and live better. With a global team of engineers architects and designers Tétris delivers a complete range of services to meet client needs from design to construction and furniture fixtures & equipment (FF&E) selection. Globally since its creation in 2003 the company has established itself in 18 countries across three continents with a team of over 820 people located across 35 offices. For more information visit
Role Description
The Construction Manager reporting directly to company management will be responsible for all strategic and operational activities that bring projects to completion within agreed timelines and budgets.
Operating with strong autonomy the successful candidate must have experience in managing design construction sites costs schedules and team coordination. Capable of managing the entire project lifecycle they will implement processes and methods to guide teams consultants and subcontractors particularly on technically complex projects monitoring critical path elements and promptly communicating potential risks and delays to leadership.
With responsibility for budget and margin performance the role requires specialized expertise in construction costs including estimates subcontractor bid evaluation construction cost monitoring direct purchasing active and passive progress payment verification value engineering cashflow and monthly forecasting.
The Construction Manager will report to management for tender reviews and technical-commercial contract verification. They will champion necessary actions to optimize team performance integrating and creating synergies across all disciplinary activities.
This role serves as the primary point of contact and accountability for project performance for both the company and clients.
Key Responsibilities
Primary project liaison for company management
Client and consultant relationship management (PM designers DL CSE)
Multidisciplinary team coordination (design planning construction / site management professionals)
Complete project lifecycle management
Legal department support for contract review and negotiation
Financial performance monitoring : cost and margin control with preventive or corrective actions
Cashflow preparation and cost forecasting
Subcontractor bid evaluation and project margin accountability
Invoice approval and procurement planning
Schedule strategy development and construction site setup
Subcontractor selection and reporting management
Skills and Requirements
Complete autonomy in project planning and management
Excellent leadership and coordination skills for multidisciplinary teams of design professionals and construction technicians
Technical activity programming and resource control to ensure planned production delivery
Strong negotiation and problem-solving capabilities
In-depth knowledge and experience in the construction sector
Strong aptitude for working in multidisciplinary and international environments
Commitment to continuous improvement and business process development
Degree in Engineering or Architecture
Proficient spoken and written English
Proficiency in Office suite and MS Project
Location : On-site Milano ITA
If this job description resonates with you we encourage you to apply even if you dont meet all of the requirements. We’re interested in getting to know you and what you bring to the table!
JLL Privacy Notice
Jones Lang LaSalle (JLL) together with its subsidiaries and affiliates is a leading global provider of real estate and investment management services. We take our responsibility to protect the personal information provided to us seriously. Generally the personal information we collect from you are for the purposes of processing in connection with JLL’s recruitment process. We endeavour to keep your personal information secure with appropriate level of security and keep for as long as we need it for legitimate business or legal reasons. We will then delete it safely and securely.
For more information about how JLL processes your personal data please view our Candidate Privacy Statement.
For additional details please see our career site pages for each country.
For candidates in the United States please see a full copy of our Equal Employment Opportunity policy here.
Jones Lang LaSalle (JLL) is an Equal Opportunity Employer and is committed to working with and providing reasonable accommodations to individuals with disabilities. If you need a reasonable accommodation because of a disability for any part of the employment process including the online application and / or overall selection process you may email us at . This email is only to request an accommodation. Please direct any other general recruiting inquiries to our Contact Us page >
#J-18808-Ljbffr